
ideální základní objektiv pro zrcadlovku Canon s čipem Full frame
Ideální volba vhodného základního objektuvu
Pokud ke své digitální zrcadlovce Canon s čipem Full frame vlastníte nejrozšířenější osvědčený objektiv Canon řady L 24-105 f/4,0 a nemáte zatím k dipozici jinou variantu základního objektivu s lepší světelností f2,8, nastává otázka jakou částku investovat a pro kterého výrobce se rozhodnout. Konkurence je silná, kvalita se stále posouvá kupředu, který objektiv tedy vybrat?
Canon EF 24-70 f/2,8 L USM II jsem do testu nezařadil, protože i, když zlevnil, je stále za nemalých 43.190 Kč
Sigma 24-70 f/2,8 DG OS HSM Art, není úplně levná, ale přeci jen oproti Canonu 10.000 Kč ušetříte, investice je tedy ve výši 33.690 Kč
Tamron AF SP 24-70 f/2,8 Di VC USD ,je bezesporu nejlevnější, investice je tedy za velmi přijatelných 21.990 Kč
Vycházím tedy ze situace , že vlastníte starší Canon 24-105 f/4,0 a chcete se posunout výše,raději objetujete rozsah 24-105 a požadujete
lepší optickou kvalitu, jaký je tedy mezi testovanými objektivy rozdíl a který si vybrat ?.
Na základě krátkého testu, ve kterém jsem srovnal na zrcadlovce Canon 5D mark IV, výše uvedené tři objektivy, tedy Canon 24-105 f/4,0, Sigmu 24-70 f/2,8 a starší verzi Tamronu 24-70 f/2,8, mohu uvést, že kvalita všech tří objektivů je velmi dobrá a vyrovnaná.
Všechny tři objektivy velmi dobře zaostřují střed, levou i pravou stranu snímku. Při bližším porovnání především při zvětšení 1:1 tam však určité rozdíli zaznamenta lze.
Z pohledu ostrosti a kontrastnosti je výtězem Sigma 24-70 f/2,8 Art, všechy fotografie jsou dokonale ostré, Sigma působí kvalitním dojmem a opět nezbívá než konstatovat velký nárust kvality řady Sigma Art, která se dle mého názoru plně vyrovná originálním objektivům Canon řady L.
Starší Canon 24-105 f/4,0 L, byl nejlepší po stránce pružnosti,ve světelně problematických podmínkách skvěle a bezpečně nejlépe vyrovnával poměr světel a stínů, výsledné fotografie vyžadovaly nejmenší zásah v RAW Converteru, nedosahoval však takové ostrosti jako Sigma 24-70 f/2,8 Art, Canon 24-105 f/4,0 samozřejmě vzhledem k hoší světelnosti při stejné cloně f/8,0 a stejných světelných podmínkách občas vykazoval delší čas závěrky, konkrétně 1/640 s, zatímco zbývající dva konkurenti se světelností f/2,8 podávali při stéjném nastavení 1/800s.
Nejslabší výsledek,ale jen nepatrně, v žádném případě ne však špatný, podal staší model Tamronu 24-70 f/2,8, za 21.990 Kč se však stále jedná o vynikající objektiv, ostrost byla jen nezaznamenatelně nepatrně horší a v podání byl stejně jako u Sigmy silný přechod mezi světlem a stínem vč. sklonu k podexponovanosti, což lze celkem jednoduše eliminovat v Raw Converteru.
Jak jsem již uvedl na počátku, souboj je velmi vyrovnaný.